32W dzisiejszych czasach niestety utarło się przekonanie, że jeśli ktoś przeszedł na zdrowsze jedzenie lub jeśli jest na diecie uzdrawiającej, to kojarzymy go z osobą, która musi jeść niesmacznie i musi ponieść wiele wyrzeczeń. Jest to błąd w myśleniu, a wziął się z tego, że w czasie diety należy uniknąć słodyczy, jedzenia typu fast food oraz ograniczać słodzone napoje. Zamiast tego należy jeść więcej warzyw, które nie mają sztucznego smaku ani zagęszczaczy ani spulchniaczy.

To wszystko powoduje, że osoby dotychczas odżywiające się niezdrowo cierpią na diecie opartej na warzywach i owocach, bo nie potrafią doceniać na początku naturalnego smaku. Jedzenie zdrowe kojarzy nam się najczęściej z koniecznością jedzenia czegoś nudnego, mało urozmaiconego, a także z koniecznością wyrzeczeń, które męczą. Zdrowe jedzenie natomiast to jedzenie tego co jest najlepsze i najbardziej naturalne dla danego terenu, w którym mieszkamy. Zdrowe jedzenie to także jedzenie dostosowane do naszego stylu życia. Jeśli mamy ogromne potrzeby energetyczne, czyli jeśli na co dzień wykonujemy duży wysiłek fizyczny, musimy jeść pożywienie, które ma więcej tłuszczu i białka niż osoby, które nie obciążają swojego organizmu nadmiernym wysiłkiem fizycznym. Jeśli masz pracę, która polega głównie na siedzeniu w biurze przed komputerem, wtedy powinieneś unikać zjadania wysokokalorycznych posiłków, ale jeśli już przez cały dzień musisz chodzić intensywnie na wysokich obcasach, a także jeśli po pracy wykonujesz ćwiczenia fizyczne, wtedy w twoim pożywieniu powinny znajdować się większe ilości białka. Białko powinno mieć pochodzenie roślinne. Jeśli nie chcesz być wegetarianinem, możesz jeść chude mięso, które nie będzie przetworzone. Mięso nie powinno być smażone, ewentualnie powinno być duszone jeśli chcemy je obrobić. Idealnym źródłem białka jest oczywiście ryba i owoce morza. Zawierają takie substancje, których na próżno szukać w innych produktach – na przykład zbawienna dla naszego zdrowia witamina B, czy też jod, którego nie ma nigdzie indziej.